티스토리 뷰

반응형

My Best Birthday Memory 나의 최고의 생일 기억

 

My Best Birthday Memory

 

My best birthday ever was full of surprises and joy.

Let me tell you all about it!

 

When I turned seven, my parents threw a big party at our house.

All my friends from school came, and I was so excited to see everyone.

The house was decorated with colorful balloons and streamers, making everything look festive and fun.

 

We had a magician who performed amazing tricks that left us all in awe.

He pulled a rabbit out of a hat and made a coin disappear and reappear behind my ear!

After the magic show, we played fun games like musical chairs and a treasure hunt.

Everyone laughed and had a great time.

 

The best part of my birthday was the huge chocolate cake with seven candles on top.

It was decorated with my favorite characters, and I couldn't wait to taste it.

When it was time to blow out the candles, everyone gathered around and sang "Happy Birthday" to me.

I made a wish and blew out the candles in one go!

Everyone cheered, and I felt so happy and special.

 

After the cake, we opened presents.

I received so many wonderful gifts, but the best one was a big teddy bear from my parents.

I named him "Cuddles" and he has been my favorite toy ever since.

 

That birthday was the best because I felt so loved and special.

I still think about it and smile. It was truly a day I will never forget.

나의 최고의 생일 기억

내 인생 최고의 생일은 놀라움과 기쁨으로 가득했어요.

그 이야기를 들려줄게요!

 

내가 일곱 살이 되었을 때, 부모님이 우리 집에서 큰 파티를 열어 주셨어요.

학교 친구들이 모두 왔고, 모두를 보게 되어 너무 신났어요.

집은 알록달록한 풍선과 장식들로 꾸며져 있어 모든 것이 축제 분위기였어요.

 

마술사가 와서 놀라운 마술을 보여 주었어요.

그는 모자에서 토끼를 꺼내고, 동전을 내 귀 뒤에서 사라지게 하고 다시 나타나게 했어요!

마술 쇼가 끝난 후에는 음악 의자 게임과 보물 찾기 같은 재미있는 게임을 했어요.

모두가 웃고 즐거운 시간을 보냈어요.

 

생일의 가장 좋았던 부분은 일곱 개의 촛불이 꽂힌 거대한 초콜릿 케이크였어요.

케이크는 내가 좋아하는 캐릭터들로 장식되어 있었고, 빨리 맛보고 싶었어요.

촛불을 불 시간에 모두가 모여서 나에게 "생일 축하합니다" 노래를 불러 주었어요.

소원을 빌고 한 번에 촛불을 껐어요!

모두가 환호했고, 나는 정말 행복하고 특별한 기분이 들었어요.

 

케이크를 먹은 후에는 선물을 열었어요.

정말 멋진 선물을 많이 받았지만, 가장 좋았던 것은 부모님이 주신 큰 테디베어였어요.

나는 그에게 "커들스"라는 이름을 지어 주었고, 그는 지금까지 내가 가장 좋아하는 장난감이 되었어요.

 

그 생일은 내가 사랑받고 특별하다고 느껴졌기 때문에 최고였어요.

아직도 그때를 생각하면 미소가 지어져요. 정말 잊을 수 없는 날이었어요.

 

위와 같은 영어 에세이를 쓰는 방법이 궁금하시면 다음 링크를 방문해 보세요.

 

 

 

초등 저학년을 위한 다른 주제의 영어에세이 작성 방법이 궁금하시면 다음 링크를 방문해 보세요.

 

 

영어 에세이 학년별 작성 팁이 궁금하시면 다음 링크를 참고하세요.

 

 

 

반응형