티스토리 뷰

반응형

My Favorite Meal (내가 가장 좋아하는 음식)

My Favorite Meal

 

My favorite meal is pizza.

 

It is round and colorful with lots of cheese and pepperoni on top.

 

I love pizza because it is very tasty and fun to eat.

 

I also like it because we often eat it on family movie nights.

 

Pizza makes me happy because it reminds me of fun times with my family.

 

We eat pizza about once a week, usually on Fridays.

 

That’s why pizza is my favorite meal.

 

 

 

내가 가장 좋아하는 음식

 

 

내가 가장 좋아하는 음식은 피자예요.

 

피자는 둥글고 치즈와 페퍼로니가 많이 올라가 있어서 색깔이 화려해요.

 

피자는 아주 맛있고 먹는 것이 재미있어서 좋아요.

 

또한 가족 영화의 밤에 자주 먹기 때문에 좋아요.

 

피자는 가족과의 즐거운 시간을 떠올리게 해서 나를 행복하게 해 줘요.

 

우리는 주로 금요일에 일주일에 한 번 피자를 먹어요.

 

그래서 피자가 내가 가장 좋아하는 음식이에요.

 

My Favorite Meal (내가 가장 좋아하는 음식)

 

 

영어 에세이 학년별 작성 팁이 궁금하시면 다음 링크를 참고하세요.

 

 

My Favorite Meal (내가 가장 좋아하는 음식)

반응형